Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2009

Γιορτάζει τα 50 της χρόνια η Barbie...

Barbie: Μία «πενηντάρα» πολλών... δισεκατομμυρίων Επίκαιρη και μοντέρνα όσο ποτέ είναι η «πενηντάρα» Barbie, που έχει κερδίσει τις καρδιές εκατομμυρίων κοριτσιών και έχει οδηγήσει τη μητρική εταιρεία Mattel στην κορυφή της αγοράς.

Παρότι πενήντα χρονών η Barbie βρίσκεται ακόμη στην πρώτη θέση στην καρδιά των μικρών κοριτσιών και των επιχειρηματιών. Η αξία του πρώην μοντέλου, που δηλώνει στο βιογραφικό από παλαιοντολόγος έως προεδρική υποψήφιος, αξίζει 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο και είναι πιο όμορφη απο ποτέ.
Η Barbie δεν ακολουθεί τη φυσική πορεία, δεν έχει εμφανίσει ούτε μία ρυτίδα, ενώ δεν έχει καμία γκρίζα τρίχα. Η Μπάρμπαρα Μίλισεντ Ρόμπερτς, όπως είναι το πλήρες όνομα της ξανθιάς και περιζήτητης κούκλας, δεν είναι μία κλασική πενηντάρα.
1 δισ. Barbie παγκοσμίως
Σήμερα υπάρχουν περισσότερες κούκλες Barbie στον κόσμο, από όσους κατοίκους έχουν οι ΗΠΑ. Κάθε δευτερόλεπτο πωλούνται τρεις κούκλες Barbie σε όλο τον κόσμο, ενώ ο συνολικός αριθμός φτάνει τις ένα δισ. κούκλες. Μια ολόκληρη αυτοκρατορία μάρκετινγκ και μόδας στηρίζει το λαμπερό πρόσωπό της. Προκειμένου η κατασκευάστρια εταιρεία Mattel να ανταποκριθεί στη ζήτηση και τις απαιτήσεις του κοινού της και παράλληλα να διατηρήσει τη θέση της στην κορυφή, απασχολεί 50 σχεδιαστές, 12 κομμωτές και δύο χιλιάδες εργάτες στα κεντρικά γραφεία στο Ελ Σεγκούντο, κοντά στο Λος Άντζελες. Η Barbie αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων του εργοστασίου.
Η επιτυχία της μικρής γυναικείας φιγούρας φάνηκε από την αρχή. Η Barbie παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση παιχνιδιού στη Νέα Υόρκη, το 1959. Μέσα στον πρώτο χρόνο διάθεσής της στα καταστήματα, πουλήθηκαν πάνω από 350.000 κούκλες. Το κοριτσίστικο κοινό τη λάτρεψε. Η Mattel αναγκάστηκε να δημιουργήσει ειδικό τμήμα αλληλογραφίας για την ξανθιά κούκλα, καθώς κάθε εβδομάδα έφταναν στα κεντρικά της εταιρείας πάνω από 20.000 γράμματα. Μόλις το 1963 η Mattel μπήκε στον κατάλογο των 500 μεγαλύτερων εταιρειών των ΗΠΑ.
Η τιμή της Barbie το 1959 ήταν 3 δολάρια. Η τιμή αυτής της πρώτης ιστορικής Barbie ξεπερνά σήμερα τα 27.000 δολάρια.
Το μυστικό της επιτυχίας
Το μυστικό της επιτυχίας ήταν η συνεχής ανανέωση της Barbie και η προσαρμογή της σε κάθε εποχή. Ντύθηκε με τα ρούχα 70 διάσημων σχεδιαστών μόδας κάθε περιόδου, ακολούθησε 100 διαφορετικές καριέρες επαγγελματικές. Οι πωλήσεις και τα κέρδη συνεχώς αυξάνονταν. Το 1982 τα ετήσια κέρδη από την πώληση της πολυπόθητης «ξανθιάς» έφτασαν τα 200 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το 1997 το ποσό αυτό έφτασε τα 1,9 δισ. δολάρια.

Είναι ειρωνεία ωστόσο, ότι η Barbie δεν κατασκευάστηκε ποτέ στις ΗΠΑ. Η παραγωγή ξεκίνησε στην Ιαπωνία και στη συνέχεια μετακόμισε σε περιοχές με μικρότερο κόστος. Αρχικά το 1967 στην Ταϊβάν, στη συνέχεια στην Ινδονησία και τελικώς το 1987 στην Κίνα.
Το 1961 πουλήθηκε η πρώτη κούκλα Barbie εκτός ΗΠΑ. Σήμερα διατίθεται σε 150 διαφορετικές χώρες. Σύμφωνα με μία έρευνα, το 72% των κοριτσιών στο Πουέρτο Ρίκο, το 49% στη Χιλή και το 90% στις ΗΠΑ έχουν μία κούκλα Barbie.
Σε αρκετές χώρες του κόσμου υπάρχουν πολυκαταστήματα αποκλειστικά αφιερωμένα στην Barbie. Μάλιστα στη Σαγκάη της Κίνας άνοιξε πρόσφατα το «Σπίτι της Barbie» αξίας 30 δισ. δολαρίων, σε κεντρικό εμπορικό δρόμο της κινεζικής μεγαλούπολης.
Barbie και Διαδίκτυο
Η Barbie έχει μπει δυναμικά στη νέα εποχή της τεχνολογίας. Η παρουσία της στο Διαδίκτυο είναι δυναμική. Στο Google εμφανίζονται 74,5 εκατομμύρια αποτελέσματα με τον όρο Barbie, ενώ 18 εκατομμύρια χρήστες είναι εγγεγραμμένοι στην ιστοσελίδα BarbieGirls.com. Στο Facebook υπάρχουν περίπου 300 ιστοσελίδας αφιερωμένες στην Barbie, ενώ στο YouTube υπάρχουν 1.000 κανάλια αποκλειστικά για αυτήν.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από barbie.com

1 σχόλιο:

Giota είπε...

ωραια αναρτηση!!
οντως παρολο που πενηνταρησε :) κατεχει πρωτη θεση στις καρδιες των μικρων και μεγαλων κοριτσιων...